Deutsche Welle ve Amerikanın Sesi haber sitelerine erişim engeli

Deutsche Welle ve Amerika’nın Sesi haber sitelerine Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği, tarafından bu akşam erişime engellendi. Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun  (RTÜK) CHP’li üyesi İlhan Taşcı, erişim pürüzünü toplumsal medyadan “İşte basın özgürlüğü ve ileri demokrasi!” kelamlarıyla duyurdu. 

Taşcı toplumsal medya hesabından “Lisans başvurusu yapmayan DW Türkçe ve Amerika’nın Sesi’nin erişimi RTÜK Başkanlığının istemi üzerine Ankara Sulh Ceza Hakimliğince engellendi. İşte basın özgürlüğü ve ileri demokrasi!” sözlerine yer verdi.

Almanya merkezli DW Türkçe ile ABD merkezli Amerikanın Sesi‘nin web sitelerine erişim pürüzü getirildi. Erişim manisi kararları RTÜK’ün talebiyle Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği tarafından alındı. RTÜK, lisans başvurusu yapmadıkları gerekçesiyle sitelerin erişime engellenmesini istemişti.

İfade Özgürlüğü Derneği’nin kurucularından Bilişim Hukuku Uzmanı Prof. Dr. Yaman Akdeniz, “Deutsche Welle (http://dw.com) haber sitesine, Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği’nin 30/06/2022 tarih ve 2022/7978 D.İş sayılı kararıyla erişim engellenmiş. Amerikanın Sesi (http://amerikaninsesi.com) haber sitesine, Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği’nin 30/06/2022 tarih ve 2022/7982 D.İş sayılı kararıyla erişim engellenmiş” diye yazdı.

Erişim pürüzü kararının akabinde Amerikanın Sesi, “İnternet içeriklerine erişim mahzuru yaşandığı vakit Voice of America’yla (VOA) mutabakatları da olan “Psiphon” ve “nthLink” program ve uygulamalarını kullanarak sansür ve engellemeleri aşıp internette istediğiniz içeriğe erişebilirsiniz” açıklamasında bulundu.

Radyo Televizyon Üst Şurası (RTÜK) Şubat ayında Türkçe yayın yapan memleketler arası haber sitelerinin denetleneceğini bildirmişti. RTÜK, Amerika’nın Sesi, DW Türkçe ve Euronews haber sitelerine lisans için 72 saat tanımış, lisans müracaatında bulunmayanların ise erişimlerinin engelleneceğini söylemişti.