Son Dakika: RTÜK’ten 4 kanala ‘Kemal Kılıçdaroğlu’ cezası

RTÜK, CHP Genel Lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun TÜRGEV ve Ensar Vakfı üzerinden ABD’ye para aktarılması ile ilgili görüntüyü eş vakitli yayınlayan KRT TV, Tele 1 ve Halk TV’ye ceza kesildi. Tele1, KRT TV, Flash ve Halk TV’ye oyçokluğuyla tavandan yüzde 3 para cezası verildi.

Bahse ait toplumsal medya hesabından paylaşımda bulunan RTÜK üyesi İlhan Taşcı, şu tabirleri kullandı:

“RTÜK, Sayın Kılıçdaroğlu’nun ülkeyi sarsacak, manşet haber niteliğindeki açıklamaları ve ifşa ettiği evrakları yayınlayan Tele1 KRT, Flash ve Halk TV’ye oyçokluğuyla tavandan %3 para cezası verdi. Karar, basın özgürlüğüne, haber alma hakkına ve demokrasiye vurulan bir darbedir!

RTÜK yayıncılara “Kılıçdaroğlu’nun elinde evrak de olsa, söyledikleri hakikat da olsa yayınlarsanız ceza keserim, sansürlerim” gözdağını veriyor. Bu bakışla, partilerin canlı verilen küme toplantıları sansürlenir, muhalefin sesi duyulmasın diye Meclis TV’nin fişi de çekilebilir.

Türgev ve Ensar’ın şikayet dilekçelerine verilen sayı numaranın mürekkebi kurumadan RTÜK Lideri Ebubekir Şahin özel talimatla akşam rapor hazırlattı. Yüzlerce şikayet dilekçesi aylardır hatta yıllardır sürece bile alınmazken artık bu neyin telaşı, kimlere yaranma arayışı!!!”